logo

Tijdsverschijnselen

Impressies van de vrije tijd

Tijdverschijnselen
25 juni 2009, pdf, 1MB
Auteur(s)
Jos de Haan Andries van den Broek Frank Huysmans Koen Breedveld
Publicatiedatum
28 juli 2003
Trefwoorden
TijdsbestedingVrije tijd
Aantal pagina's
204
ISBN/ISSN/anders
9037701353
Reeks
Special
Volgnummer
21

Steeds meer willen we, in minder vrije tijd. Onze toegenomen ambities hebben als onbedoeld resultaat dat er steeds meer consumerende passanten ten tonele verschijnen. Zij zijn naarstig op zoek naar een unieke experience, maar liefst wel voorzien van hedendaagse gemakken: convenience experience. In de slag om de vrijetijdsconsument krijgen de culturele instellingen het moeilijk. Bij deze concurrentie bieden nieuwe media, zoals Internet, vooralsnog nauwelijks steun.

Dit zijn enkele impressies van de vrije tijd die in dit boekje beschreven worden. Het is een bundeling van artikelen die eerder in verschillende tijdschriften en kranten gepubliceerd zijn, de meeste in MMNieuws (Marketing en management nieuws voor cultuur en vrijetijd). Gezamenlijk vormen deze een kennismaking met het werk van de onderzoeksgroep Tijd, Media en Cultuur van het Sociaal en Cultureel Planbureau.

Home / Publicaties / Alle publicaties / Publicaties 2003 / Tijdsverschijnselen

Menu