logo

De staat van de publieke dienst

Het oordeel van de burger over de kwaliteit van overheidsdiensten

De staat van de publieke dienst
24 juni 2009, pdf, 1MB

Gerelateerde informatie

Auteur(s)
Evert Pommer Evelien Eggink Hetty van Kempen
Publicatiedatum
22 oktober 2008
Trefwoorden
Collectieve sectorKwaliteitOverheidsuitgaven
Aantal pagina's
206
ISBN/ISSN/anders
9789037703702
Reeks
Publicatie

Veel burgers hebben, bijvoorbeeld als patiënt, als leerling, als reiziger of als werkloze, te maken met de overheid als publieke dienstverlener. De laatste jaren is de kwaliteit van deze  dienstverlening steeds belangrijker geworden, niet alleen voor de burger maar ook voor de overheid zelf. Niet alleen de vraag óf de burger wordt geholpen, maar ook de wijze waarop en de omstandigheden waaronder zijn van belang. Worden patiënten voldoende geïnformeerd over hun behandeling en hoe lang moeten zij wachten voordat ze worden geholpen? Krijgen leerlingen op school voldoende aandacht, is de sfeer op school goed en worden de gebouwen goed onderhouden? Voelen we ons veilig in de tram en hebben we voldoende zitruimte? Dit zijn allemaal vragen die met de kwaliteit van de publieke dienstverlening te maken hebben en waar burgers belang aan hechten. In dit rapport wordt het oordeel van gebruikers en niet-gebruikers over dit soort kwaliteitsvragen geanalyseerd.

Home / Publicaties / Alle publicaties / Publicaties 2008 / De staat van de publieke dienst

Menu