logo

De virtuele cultuurbezoeker

Publieke belangstelling voor cultuurwebsites

De virtuele cultuurbezoeker
09 maart 2016, pdf, 1MB

Gerelateerde informatie

Auteur(s)
Jos de Haan Anna Adolfsen
Publicatiedatum
09 juli 2008
Trefwoorden
CultuurICTInternet
Aantal pagina's
158
ISBN/ISSN/anders
9789037703573
Reeks
Publicatie

Steeds meer Nederlanders gebruiken internet voor steeds meer verschillende toepassingen. Langs digitale weg is ook veel informatie over kunst en cultuur beschikbaar. Hoeveel Nederlanders maken gebruik van deze gedigitaliseerde cultuur en hoe ziet dit publiek er eigenlijk uit? Deze publicatie geeft inzicht in de omvang en de samenstelling van het digitale publiek, zijn beleving en wensen.
Om de culturele belangstelling via internet te onderzoeken maken we een onderscheid tussen belangstelling voor cultureel erfgoed, kunsten en media en bibliotheken. Per culturele sector is in kaart gebracht in hoeverre Nederlanders internet gebruiken voor raadplegen en verspreiden van informatie, voor communicatie, voor vermaak of inhoudelijke verdieping en voor het bestellen en betalen van culturele producten en diensten.

Home / Publicaties / Alle publicaties / Publicaties 2008 / De virtuele cultuurbezoeker

Menu