logo

Anders in de klas | Journalistieke samenvatting

Evaluatie van de pilot Sociale veiligheid LHBT-jongeren op school

Anders in de klas | Journalistieke samenvatting
14 mei 2014, pdf, 460kB
Auteur(s)
Karolien Bais Freek Bucx Femke van der Sman m.m.v. Charlotte Jalvingh
Publicatiedatum
16 mei 2014
Trefwoorden
EmancipatieHomoseksualiteitJongerenOnderwijsSchool
Aantal pagina's
21
ISBN/ISSN/anders
978 90 377 0713 7
Reeks
Publicatie
Volgnummer
2014-19

Deze publicatie is alleen elektronisch verkrijgbaar, als pdf.

In 2012 zijn in het onderwijs de kerndoelen op het gebied van seksualiteit en seksuele diversiteit aangepast. Op deze manier wil de overheid aandacht voor dit onderwerp op school bevorderen en de sociale veiligheid van jonge lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders (LHBT’s) verbeteren. De aanpassing van de kerndoelen was voor de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) aanleiding om de pilot Sociale veiligheid LHBT-jongeren op school uit te voeren: in de twee hoogste groepen van het basisonderwijs en de twee eerste leerjaren van het voortgezet onderwijs. 55 basisscholen en 67 scholen in het voortgezet onderwijs deden mee, net als 5 scholen voor speciaal basisonderwijs en 5 scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs. De pilot vond plaats in de schooljaren 2012/’13 en 2013/’14.

In het rapport Anders in de klas is de pilot geëvalueerd; het onderzoek vond plaats in 2012/’13. Deze publicatie is een journalistieke samenvatting van het rapport.

Dit onderzoek is uitgevoerd op verzoek van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Zie ook: rapport Anders in de klas

Home / Publicaties / Alle publicaties / Publicaties 2014 / Anders in de klas | Journalistieke samenvatting

Menu