logo

Wennekers, Annemarie

Dr. A.M. (Annemarie) Wennekers
Wetenschappelijk medewerker
Onderzoeksthema's: Media
E: a.wennekers@scp.nl
Telefoon 06 1529 0058

Biografie

Annemarie Wennekers is sinds 2015 als media-onderzoeker werkzaam bij het Sociaal en Cultureel Planbureau. Ze voltooide een Bachelor en Research Master in de Sociale Psychologie (Radboud Universiteit Nijmegen) en een Master Sociale Wetenschappen (The University of Chicago, VS). In 2008 startte ze haar promotieonderzoek naar de vorming van impliciete (‘onbewuste’) attitudes bij de afdeling Sociale- en Cultuurpsychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Van 2012-2015 werkte ze als Universitair Docent Persuasieve Communicatie bij de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR; Universiteit van Amsterdam), waar ze onderzoek deed naar attitudes en marketing- en gezondheidscommunicatie.

Beknopte bibliografie

  • Wennekers, Annemarie, Frank Huysmans en Jos de Haan (2018). Lees:Tijd. Lezen in Nederland. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau. 
  • Bijl, Rob, Jeroen Boelhouwer en Annemarie Wennekers (red.) (2017). De sociale staat van Nederland 2017. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.
  • Wennekers, Annemarie en Jos de Haan (2017). Nederlanders en nieuws. Gebruik van nieuwsmedia via oude en nieuwe kanalen. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.
  • Wennekers, Annemarie, Alke Bassler, Nathalie Sonck, Sjoerd Pennekamp, Henk Fernee en Jos de Haan (2017). Media:Time. A new time-use survey method to capture today’s media use. In: Survey Practice, jg. 10, nr. 4, p. 1-9.
  • Wennekers, Annemarie, Jos de Haan en  Frank Huysmans (2016). Media:Tijd in kaart. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.

Meer publicaties

Annemarie Wennekers1

Home / Organisatie / Alle medewerkers / Wennekers, Annemarie

Menu